Välkommen till Omnia User Group Conference 2020 

Omnia User Group Conference är årets bästa forum för dig som jobbar med lösningar baserade på Omnia. Välkommen till Citykonferensen i Stockholm 3-4 juni för inspiration, kunskap och nätverkande kring digitala arbetsplatser. 

Förra året svarade 96% av deltagarna att konferensen fungerade bra eller mycket bra för att ge inspiration och kunskap kring lösningar som intranät, ledningssystem och digitala arbetsplatser. För att kunna slå den noteringen i år har vi som vanligt ett starkt startfält av talare och dessutom har vi fler föredragningar än någonsin tidigare.

Vi introducerar också ett helt nytt moment till konferensen då du får möjlighet hjälpa oss att göra Omnia ännu bättre. Du kommer att få möjlighet att rösta på vilket av ett antal förbättringsförslag som vi ska inkludera i nästa release av produkten.

En annan nyhet är att vi kommer att ha ett antal föredragningar och utbildningar på engelska för att kunna locka deltagare som inte talar svenska. Det hoppas vi ska kunna ge möjligheter till spännande diskussioner och nätverkande. Du kan ladda ner hela programmet via knappen längre ner på sidan.

Vi ser fram emot din anmälan – välkommen till Omnia User Group Conference 2020.

Tid och plats

Konferensen arrangeras på Citykonferensen, Malmskillnadsgatan 46 i Stockholm, enligt följande tider: 

Onsdag 3 juni: Konferens kl. 10.30-17.00, Mingel kl. 17.00-20.00. (Registrering öppnar kl. 9.30). 

Torsdag 4 juni: Konferens kl. 8.30-15.15. 

Vi ber att få återkomma med exakta tider för respektive föredrag under mars.

Föredrag på konferensen 

På årets konferens kan du ta del av bland annat följande presentationer: 

  • Många varumärken och användare – utmaningar med ett koncernintranät – Axfood.
  • Den pedagogiska utmaningen vid införande av ett intranät – Högskolan Kristianstad.
  • Steg för steg mot en bättre digital arbetsplats – Pulsen AB.
  • Vår resa mot en digital arbetsplats för hela stadens medarbetare – Malmö stad.
  • Digital arbetsplats för en verksamhet i förändring – Vårdförbundet.
  • Planer för ett nytt intranät för många verksamheter – ICA Gruppen AB.
  • Driving user success in the digital workplace – Toyota Material Handling Europe. 
  • Moving to the cloud to improve productivity – The Swedish Club.
  • Managing Knowledge for multiple audiences and roles – RSA Insurance.


Under konferensen kommer du också kunna ta del av en rad utbildningar, workshops och aktiviteter för nätverkande. Välkommen att ladda ned hela programmet.

Ladda ned Program 

Målgrupp 

Evenemanget vänder sig till dig som arbetar med att utveckla verksamheten med stöd av lösningar baserade på Omnia. Baserat på utvärderingar från tidigare år vågar vi säga att konferensen kommer att vara givande för intranätansvariga, verksamhetsutvecklare, projektledare, förvaltningsledare, superusers, systemägare/-ansvarig eller har liknande roll inom områden som kommunikation, kvalitetsledning eller IT. 

Anmälan 

Pris för konferensens alla aktiviteter inklusive fika, mat och dryck är 2 400 kr per deltagare. Anmälan är bindande men det går fint att överlåta din plats till en kollega om du skulle få förhinder. Fakturering av deltagaravgift sker vid månadsskiftet efter din anmälan.