Kunskapsdelning
Vi vill uppmuntra våra kunder att förbättra sina intranät genom att lägga till en lösning för strukturerad kunskapsdelning. Omnia ger stöd för processer avseende att skapa, kategorisera, hitta, använda, dela och förbättra kunskap inom den digitala arbetsplatsen.
Sluta uppfinna hjulet
Det första steget mot mer effektiv kunskapsdelning handlar om att medarbetare måste kunna dokumentera och kategorisera den kunskap man besitter. Med Omnia kan användare skapa communities, artiklar, dokument och diskussioner för att dela sina lärdomar med kollegor och organisationen kan sluta uppfinna hjulet på nytt.


Utveckla kunskap över tiden
Med Omnia blir det enkelt för användare att hitta kunskap som dokumenterats av kollegor, dels genom en anpassad sökupplevelse och dels genom att prenumerera på ny eller uppdaterad kunskap inom valda ämnesområden.
Användare kan också gilla, kommentera, ranka, dela och hjälpa till att utveckla dokumenterad kunskap över tiden.
Hitta kollegor
För att lyckas med strukturerad kunskapsdelning måste det vara enkelt att hitta kollegor baserat på förmågor och kunnande. Med Omnia kan du säkerställa att användare har uppdaterade och rika personprofiler samt anpassa sökfunktionen för att göra det enkelt att hitta och kontakta personer inom verksamheten.


Få med användare på tåget
En nyckel för framgångsrik kunskapsdelning är att få användarna att vara aktiva och vilja dela med sig av det man kan. Med Omnia kan användare få poäng när de dokumenterar sina lärdomar eller hjälper kollegor på annat sätt. Det gör det möjligt för organisationen att uppmärksamma och belöna medarbetare som delar med sig av sin kunskap.
Lägg en solid grund
Med Omnia kan du skapa mallar för communities, artiklar och dokument, samt sätta upp policyer för hur information ska hanteras över sin livscykel. Detta blir en solid grund för strukturerad kunskapsdelning inom er organisation och borgar för en lösning som är långsiktigt hållbar.

Vill du veta mer?
Här hittar du inspiration och kunskap om digitala arbetsplatser.
- Webinar
- Document
Dokument: Guide till en framgångsrik lösning för strukturerad kunskapsdelning
- Case Study
Med nytt intranät river Trelleborg gränserna
- Case Study
Kunskapslyft på RSA med nytt intranät och Knowledge Management-system
- Case Study
INTEC växer obehindrat med Omnia
- Case Study
Nytt intranät gör Lejonfastigheters medarbetare mer produktiva och rörliga
- Case Study
Køge kommun moderniserar sin digitala arbetsplats med Omnia
- Case Study
Sala kommun gör det lätt att hitta rätt med nytt intranät
- Case Study
Kungsbacka stärker sin digitala arbetsplats med nytt välstädat intranät
- Case Study
Rottneros svetsar samman koncernen med nytt gränslöst intranät
- Case Study
Arriva Tog accelererar kommunikationen på Omniaplattformen
- Case Study
BIOFOS enar företaget och renodlar kommunikationen med Omnia
- Case Study
Revisorgruppen Danmark samlar revisorer och uppgraderar sin Handbok i Omnia
- Case Study
Pulsen vässar målstyrningen och sin digitala arbetsplats med nytt intranät
Vill du se mer av Omnia?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för en demo av Omnia.